dr inż. Andrzej Dębowski

dr inż. Andrzej Dębowski

Czytaj dalej

Konsultacje i zajęcia dydaktyczne



Konsultacje: wtorki w godzinach 15:00 - 17:00

Koło Naukowe Studentów

Teoria jest najlepsza wtedy, gdy możesz skorzystać z niej praktyce

Po ukończeniu studiów I bądź II stopnia każdy będzie poszukiwał pracy na miarę jego wykształcenia. Jednak dzisiejszy rynek pracy potrzebuje osób mających nie tylko wykształcenie, ale przede wszystkim doświadczenie i to doświadczenie, które można potwierdzić nie tylko wpisem w CV. I właśnie działalność Koła Naukowego Studentów daje Ci niebywałą możliwość realizacji projektów i zdobywania doświadczenia przy ich realizacji. To czy są one ciekawe, to już zależy od konkretnego opiekuna i tematyki, ale z pewnością w ramach takich projektów nauczysz się znacznie więcej niż z wykładu, ponieważ jest to wiedza wykorzystana w praktyce.
Mam nadzieję, że te słowa przekonują Cię do przyłączenia się do KNS. Zapraszam do kontaktu ze mną!

Tematyka, w ramach której można ze mną współpracować

Jestem otwarty na każdy temat, który zaproponujesz, jednak w takim przypadku będę mógł w mniejszym stopniu pomóc Ci w jego realizacji. Oczywiście może jest coś, czego tu nie wymieniłem, więc także warto w tej sprawie porozmawiać. Natomiast jeżeli interesują Cię obszary takie, jak wymienione poniżej, to już możesz mieć pewność, że przy ich realizacji możesz zyskać dużo wiedzy praktycznej i teoretycznej.

Tematyka, w której chętnie Ci pomogę:

    - programowanie systemów pomiarowych do zastosowań w motoryzacji,
    - badanie kasków motocyklowych,
    - automatyzacja pojazdów,
    - inżynieria odwrotna (skanowanie 3D),
    - systemy bezpieczeństwa w układzie kierowca-motocykl,
    - badanie elementów sprężystych i tłumiących,
    - modelowanie dynamiki pojazdów,
    - analiza budowy pojazdów.

Kogo szukam?

Pewne cechy twojej osobowości ułatwią zwyczajnie komunikację i sprawią, że nie będzie to dla obu stron męczące zajęcie. Dlatego ważne, aby osoba była:

    - kreatywna,
    - śmiała i potrafiąca prowadzić dyskusję,
    - chętna poświęcić wolny czas,
    - poza chęcią do nauki nie jest potrzebna konkretna wiedza w danym obszarze (przecież chcesz być w KNS, żeby się czegoś nauczyć).

Jak miałaby wyglądać współpraca?

Jak każda praca i ta także wymaga określonych działań. Będą to m.in:

    - cykliczne spotkania,
    - stawianie celów do zrealizowania,
    - omówienie zadań,
    - dyskutowanie strategii i rozwiązań,
    - rozwiązywanie problemów,
    - testowanie prototypów.

Co można zyskać?

I tu lista rzeczy, które powinny Ciebie najbardziej interesować czyli to, co w zamian za poświęcenie wolnego czasu i energii zyskasz. A będzie to m.in.:

    - zdobycie specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin,
    - nauczenie się obsługi oprogramowań inżynierskich,
    - nauczenie się języka programowania w praktyce,
    - na podstawie prac realizowanych w KNS można napisać ciekawą pracę dyplomową,
    - udział w konkursach i zawodach,
    - zdobycie doświadczenia ułatwiającego zatrudnienie.

Wszystko powyżej jest pewnym nakreśleniem tego, jak miałaby wyglądać współpraca ze mną i będzie się to zmieniało w zależności od specyfiki wybranego zagadnienia. Rzecz jasna to Ty będziesz realizować się w KNS, a ja jedynie będę pomagał Ci w tym.
Zobacz także aktualnie realizowane projekty i porozmawiaj ze studentami, którzy je realizują.

Zrealizowane projekty



Simulation studies of the impact of speed bumps on the vehicle drive system, wykonał: Mikołaj Pożoga, 2025 r.

Assessment of the possibility of increasing the accuracy of wheel balancers (finishbalancers), wykonał: Mikołaj Pożoga, 2024 r.

Badanie i analiza działania układu hamulcowego motocykla, wykonał: Kamil Krakowiak, 2021 r.

Systemy pomiarowe w badaniach pojazdów, wykonał: Maciej Preficz, 2021 r.

Analiza ruchu krzywoliniowego na przykładzie pojazdu w skali, wykonał: Karolina Wantulok, 2021 r.



Image
Image
Image

Wykonała: Mikołaj Pożoga, 2025 r.

Badania symulacyjne wpływu progów zwalniających na układ napędowy pojazdu

Celem projektu była ocena wpływu profilu progów zwalniającychna dynamikę pionową samochodu. Wykonany został model symulacyjny w oprogramowaniu LabVIEW a wyniki obliczeń porównano z wynikami pomiarów zrealizowanymi na drogach publicznych.

Projekt zrealizowano ze środków przeznaczonych na działalność Kół Naukowych, a praca została zaprezentowana na XLII Międzynarodowym Seminarium Studentów Inżynierii Mechanicznej i została nagrodzona w kategorii na najlepszą pracę wród doktorantów.



Wykonał: Mikołaj Pożoga, 2024 r.

Metody wyważania kół pojazdów

Celem niniejszej pracy jest rozpoznanie możliwości zwiększenia efektywności wyważawanych w pojeździe, a także wykonanie projektu wstępnego urządzenia do doważania kół jezdnych i opracowanie koncepcji wskazywania miejsca, w którym należy umieścić masę korekcyjną, ze zwiększoną dokładnością względem obecnie stosowanych rozwiązań.

Projekt zrealizowano ze środków przeznaczonych na działalność Kół Naukowych, a praca została zaprezentowana na Międzynarodowym Seminarium Kół Naukowych Studentów Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa 2024 i wyróżniona wśród prac studenckich.

Image
Image
Image


Image
Image
Image

Wykonała: Karolina Wantulok, 2020 r.

Model zautomatyzowanego pojazdu z napędem elektrycznym

Celem projektu była budowa zautomatyzowanego pojazdu w skali 1:8 z napędem elektrycznym. Do jego sterowania wykorzystano urządzenie myRIO 1900 wraz z oprogramowaniem LabVIEW. Model pojazdu wyposażony został czujniki odległości, które umożliwiają podstawowe poruszanie się pojazdów otoczeniu.

Projekt zrealizowano ze środków przeznaczonych na działalność Kół Naukowych, a praca została zaprezentowana na konferencji wiWAT 2020 i zajęła trzecie miejsce wśród prac studenckich.



Wykonał: Kamil Krakowiak, 2020 r.

Materiały energochłonne stosowane w kaskach motocyklowych

Celem projektu była budowa stanowiska pomiarowego typu Twin-Wire i zbadanie energochłonności różnych materiałów. Część z nich stosowana jest w kaskach jako materiał wypełniający i energochłonny. Mierzone były wartości przyspieszeń podczas uderzenia, a następnie analizowane ich wartości oraz czasy trwania uderzenia.

Projekt zrealizowano ze środków przeznaczonych na działalność Kół Naukowych, a praca została zaprezentowana na konferencji wiWAT 2020 i wyróżniona wśród prac studenckich.

Image
Image
Image


Image
Image
Image

Wykonał: Bartosz Kalicki, 2020 r.

Budowa modelu pojazdu z napędzanymi czterema kołami jezdnymi

Celem projektu była budowa zautomatyzowanego pojazdu w skali z napędem elektrycznym tylnych kół. Do jego sterowania wykorzystano platformę Arduino Mega 2560. Model pojazdu wyposażony został serwomechanizmy, które odpowiadają za napęd pojazdu. Dodatkowo umieszczony został na pojeździe czujnik przyspieszenia, dzięki czemu możliwe jest badanie jego dynamiki.

Projekt zrealizowano ze środków Instytutu Pojazdów i Transportu WIM.

Ocenianie

Oceń mnie jako wykładowcę